Wie is INC

Mensen helpen om overzicht te krijgen en hen daardoor weer in beweging te brengen; daar word ik heel gelukkig van. Of het nou om spullen opruimen gaat, een verhuistraject begeleiden, of mensen helpen om hun administratie op (weer) op orde te krijgen; ik vind het allemaal geweldig.

Ik haal veel voldoening uit de interactie met verschillende mensen , iedereen heeft weer een andere uitdaging. Mijn enorme enthousiasme, kennis, emphatisch vermogen en mijn humor zorgen dat we dit SAMEN aan kunnen gaan.

Zelf heb ik niet altijd zoveel overzicht gehad

Ik voelde me ellendig, ik rende voortdurend achter de feiten aan. De combinatie van een hectische baan, een gezin met heel jonge kinderen, en een man die ruim 60 uur per week werkte -waardoor eigenlijk alles, het huishouden, de kinderen en de sociale contacten op mijn schouders terecht kwam-; ik raasde maar door. Toen werd mijn contract niet verlengd.

Ik kwam thuis en eigenlijk ‘vast’ te zitten. Was dit het leven wat ik wilde leiden? Het voelde meer als lijden.INC Professional Organizing_overzicht_ruimte_rust
In die periode ben ik mijn huis gaan opruimen. Ik merkte dat dit mij niet alleen rust in mijn hoofd opleverde, maar dat het mij ook nieuwe energie gaf. Bovendien kwam ik hierdoor weer in beweging; ik durfde weer nieuwe dingen aan te pakken en te proberen. Ik zat niet langer meer ‘vast’.

Wat is dit gaaf, dacht ik. Als opruimen voor mij werkt, dan werkt het toch ook voor anderen? Bovendien vond ik het altijd al boeiend om mensen te helpen en te coachen. Toen ik hoorde over het beroep Professional Organizer dacht ik; dit is hét. Na het afronden van de opleiding bij de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professional Organizing heb ik op 15-5-2015 INC Professional Organizing ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. INC staat voor IN Control zijn; jij staat aan het roer, in plaats van dat je geleefd wordt door je omgeving, jouw spullen of je agenda. Precies wat ik door opruimen ook had ervaren.

Mijn missie: ik gun jou dat je je leven kunt leven, en niet langer meer hoeft te overleven.

Dat kan als je leert hoe je je basis rustig maakt en dat op een manier die voor jou werkt, kunt onderhouden. Ik gun anderen ook die rust in hun hoofd, door hen te helpen met opruimen en organiseren, zodat ze een fijn netjes huis of een geordende werkplek voor zichzelf kunnen creëren. Ik werk samen met jou aan jouw uitdaging op het gebied van opruimen, plannen of organiseren.

Wat je over mij zou willen weten

  • Ik vind het fijn dat ik als zelfstandig ondernemer zelf mijn tijd kan indelen, zo heb ik ook tijd voor mezelf en mijn gezin. Toch is eigen baas zijn niet altijd rozengeur en maneschijn en als ik vastloop, dan ga ik net als toen weer lekker opruimen in mijn eigen huis. Of ik ga shoppen, want ik heb stiekem een zwak voor schoenen, ik heb wel 50 paar, vooral Nikes in de kast staan. Maar nu heb ik met mezelf wel de afspraak dat er een paar uit moet, voordat er een nieuw paar in de kast gaat. De schoenen die ik heb, staan wel netjes soort bij soort in mijn kast.
  • Ik hou van spullen uitzoeken, maar foto’s organiseren is niet echt mijn ding.
  • Nadat mijn vader is overleden wilde ik juist niet dat mijn moeder heel snel zijn spullen opruimde. Ik heb haar gevraagd er iets meer de tijd voor te nemen, zodat ze niet uit emotie teveel weg zou doen. Nu is ze me hier dankbaar voor. Ook ik ben er blij mee, omdat ik het toch fijn vind om nog wat voorwerpen van hem te koesteren.`Meer weten over opruimen na een overlijden, lees mijn blog over dit onderwerp.
  • Ik ben een kei in de juiste vragen stellen, maar ik ben niet gezegend met heel erg veel geduld. Dus je moet er bij mij niet te lang om heen draaien ;-).
  • Jouw verder helpen om meer overzicht te krijgen is een serieuze aangelegenheid, toch zet ik graag humor in om ‘kwartjes te laten vallen’. Zo houden we onze sessies wat luchtiger, dat is naar mijn idee wel zo fijn.
  • Mijn huis is echt geen operatiezaal, of een showroom van een meubelwinkel. Hoe het er wel uitziet, daar heb ik een blog over geschreven. Lees ‘m hier.
  • Ik ben een goede stok achter de deur als het om afspraken nakomen gaat, maar ik moet zelf altijd heel erg m’n best doen om op tijd te komen.
  • Ik hou heel erg van mensen om me heen, maar ik laat mezelf wel minstens een keer in de week uit in het bos.
  • Ik ben een enorme boekenwurm, maar ook een kroegtijger.
  • Mijn bedrijf heet IN Control, maar ik vind het super leuk om mijn workshops over Loslaten van spullen te geven. IN Control is in mijn ogen namelijk niet hetzelfde als ‘bezitten’.

Ben je nieuwsgierig geworden naar wat ik als Professional Organizer voor jou en in jouw situatie kan betekenen? Tijdens ons gratis en vrijblijvende kennismakingsgesprek, kun jij ontdekken of wij een klik hebben en of je samen met mij jouwOpruimcoach Amersfoort opruimuitdaging aan wilt gaan. Ik help je heel graag om weer in beweging te komen, en alles wat je niet meer nodig hebt los te laten.

Ik ontmoet je graag!

Met opgeruimde groet,

Ingrid / INKIE (IN Control Professional Organizing)

Meer over INC weten? Dat kan door:

  • dit filmpje te bekijken. Pitch tijdens Open Coffee Amersfoort.
  • naar gratis inloopspreekuur bij Kringloopcentrum Amersfoort te komen. Elke 2e vrijdag van de maand* van 11.30 – 12.30 uur.
  • het lezen van de ervaringen van mijn klanten
  • je abonneren op mijn nieuwsbrief (zie rechts op deze pagina om je aan te melden).
  • maak een afspraak voor een vrijblijvend en gratis kennismakingsgesprek.

Wil jij Gratis en op een laagdrempelige manier vragen stellen​ over opruimen, timemanagement,  of ordenen van administratie?

Je bent van harte welkom met jouw vragen op het maandelijkse gratis inloopspreekuur van INC Professional Organizing, bij Kringloop Amersfoort. Je bent van harte welkom op iedere 2e vrijdag van de maand van 11.30 uur – 12.30 uur.
 

Praktische gegevens:

Wanneer: elke tweede vrijdag van de maand INC Professional Organizing_hulp bij opruimen in huis
Tijd: 11.30 uur – 12.30 uur
Waar: Kringloopcentrum Amersfoort / Zwaaikom 21
Wie: voor iedereen die meer wil weten over opruimen en de chaos te lijf gaan! Over timemanagement, ordenen van administratie. Of als je meer wil weten over wat een Professional Organizer voor jou kan betekenen. Meer weten?

Ik help je graag!

Ingrid Strooij – van Boxtel

Heb je vragen, neem gerust contact met me op!