Hands-on, energiek, gevoel van een sportmassage!

Ervaringen van particuliere klanten

Lees hieronder een greep uit mijn klantervaringen. Er zijn 3 categorieën. Particulieren, senioren en verhuizingen.

Organizing bij particulieren

Realistisch plannen, focus en overzicht houden ondanks mijn ADD lukt mij nu veel beter!

Door mijn ADD heb ik onder andere moeite met het realistisch plannen van mijn agenda. Ook vind ik het lastig om te prioriteiten te stellen en het overzicht te houden. Door het samen met Ingrid te doen, lukt dit veel beter. Als Professional Organizer helpt ze me bij het houden van focus en overzicht. Ook houdt ze me een spiegel voor. Soms is dit heel confronterend en hierdoor juist leerzaam. Een fijne bijkomstigheid vind ik dat Ingrid een leuke persoonlijkheid is, ze goed kan luisteren, ze met mee meedenkt en waar nodig praktische tips/ ideeën geeft.

J.L Gelderland (werkzoekend, 34 jaar)

Het toelaten van hulp en voorhouden spiegel, leverde me opgeruimd huis en inzichten op!

Ik kampte met depressieve klachten en mede door mijn ADHD heb ik een “druk” hoofd. Naast hulp van een psycholoog besloot ik Ingrid in te schakelen. Dat vond ik aanvankelijk spannend. Ik had niet gedacht dat ik dit zou kunnen: het toelaten van hulp, het krijgen van (opbouwend) kritiek en omgaan met verandering. Gelukkig bleek het ongegrond, in tegendeel, het traject met Ingrid was heel helpend. 
Ik kan nogal koppig zijn en Ingrid hield me op een prettige manier een spiegel voor. Ze durfde ook door te vragen, zoals “Wat denk je hiermee te doen”. Hierdoor kon ik ook vaak om mijn eigen ‘verzamelwoede’ lachen en meer afstand nemen van spullen en belemmerende overtuigingen.Qua begeleiding was er een goede balans tussen het theoretische – en het praktische stuk. Ook heeft Ingrid goed gevoel voor het bewaken van de energie van de ander. Ze biedt op een professionele en tevens emphatische manier een luisterend oor. Dit is fijn, zeker als je door jouw persoonlijke spullen gaat, komen vaak herinneringen en soms ook pijnlijke verhalen boven. 

Door het inschakelen van Ingrid als Professional Organizer zijn mijn huis en hoofd (meestal) een stuk overzichtelijker. Ook zie ik het nut in van het maken van een planning (eraan houden lukt me nog niet elke dag/week). 

Tenslotte ben ik – mede door Ingrid’s hulp – me er veel meer bewust van waarom ik dingen gebruik/heb/bewaar. Ik weeg dus af of ik het de moeite waard vind om het ruimte te laten innemen zowel in mijn huis als in mijn hoofd! 

C.N. Amersfoort (kunstenaar, 51 jaar)

Met Ingrid’s positieve en prettige ondersteuning meer spullen los kunnen laten.

Ik volgde Ingrid al drie jaar via haar maandelijkse nieuwsbrief. Nu ga ik als vitale 80 jarige verhuizen. Hiermee wilde ik mijn drukke kinderen niet belasten. Ik besloot mijn stoute schoenen aan te doen, mijn schaamte opzij te zetten en Ingrid te mailen. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Ingrid’s advies en praktische hulp leverde mij meer rust en overzicht ten aanzien van mijn verhuizing op. Mijn nieuwe woning is een stuk kleiner. Loslaten en wegdoen is noodzakelijk, alleen voor mij erg lastig. Dit komt onder andere omdat ik nog ontzettend veel hobby’s en liefhebberijen heb. Ingrid heeft mij op een positieve & prettige manier ondersteunt tijdens dit proces. 

A.S. Amersfoort (o.a. instrumentenbouwer, goed met stof, muzikaal, 80 jaar)

Dankzij Ingrid ben ik weer de baas over mijn spullen en niet andersom.

Ingrid heeft mij geholpen om mij te helpen bij mijn verhuizing. Onder andere vanwege mijn Asperger (Autisme Spectrum Stoornis) is het voor mij heel lastig mijn huis overzichtelijk te krijgen. Bovendien moest ik afstand doen van spullen aangezien mijn nieuwe appartement een kamer minder heeft. 


Ik heb zeer brede interesses en ik heb dan ook een grote collectie (strip)boeken, dvd’s en veel verschillende hobby spullen. Ik vond het beangstigend om alle spullen uit te zoeken en dozen uit te pakken. Ik wist namelijk niet welke ‘spoken’ (spullen) ik tegen zou komen. Sommige ‘spoken’ zijn namelijk confronterend en moeilijk tegelijk. Ingrid ging hier heel respectvol mee om. Ook voelde ze mij heel goed aan. Dit heb ik als zeer prettig ervaren.  Door Ingrids begeleiding heb ik echt die dingen gehouden die écht belangrijk/waardevol voor mij zijn. Ik heb nu het overzicht in mijn huis terug en dat voelt heerlijk. 

R.L 62 jaar Leusden (actief vrijwilligster op het maatschappelijk vlak)

Door Ingrid’s steun heb ik eindelijk wel afscheid van spullen genomen.

“Mijn huis was een grote chaos. Ik was zelf niet in staat het aan te pakken. Ingrid heeft op een doortastende en plezierige manier geholpen om mijn logeerkamer en trapkast op orde te krijgen. Door Ingrid is hulp heb ik toch kleding weggedaan die ik al jaren heb bewaard. Dat luchtte enorm op. Het was fijn dat ik door haar steun afscheid wel afscheid heb genomen van diverse spullen. Wat het extra prettig maakte, is dat Ingrid alle afgedankte spullen direct afvoert.

A.v.H. Almere (gepensioneerd, 63 jaar)

Voor foto logeerkamer

Na foto logeerkamer

Door Ingrid’s hulp is mijn huis/hoofd overzichtelijker

Van huis uit heb ik nooit geleerd hoe ik moet opruimen. Op een gegeven moment werd het me teveel. Ik kampte met een (over)vol huis en vol hoofd en heb ik Ingrid ingeschakeld om mij te helpen. Voor de kinderen wilde ik ook graag meer rust en overzicht in huis.
Ingrid heeft mij op een fijne manier een goede opruim methode geleerd. Samen hebben we mijn keuken, schuur en garage op orde gekregen. Het is prettig dat Ingrid goede vragen stelt en ook van doorpakken weet. Vervolgens ben ik zelf aan de slag gegaan met de slaapkamers en de zolder. Dat Ingrid af en toe een What’sapp als reminder stuurde, werkte heel stimulerend. Ik heb heel veel weggedaan en mijn huis en mijn hoofd zijn nu veel overzichtelijker. En wat nog het allerbelangrijkste is dat ik nu mijn kinderen heb leren opruimen volgens een handige methode!

R.S. Bilthoven (werkzaam in de zorg, 36 jaar)

Geen veroordeling en in 2 sessies op de rails!

Professional Organizer, ik had er nog nooit van gehoord en moest even over de drempel van de stemmetjes in mijn hoofd heen: “dat ik toch zelf wel in staat moest zijn om mijn huis en mijn spullen op orde te houden?”. Maar de waarheid was, dat ik zelf onrustig was door de chaos om me heen. Sommige zaken keurig verstopt achter kastdeuren, maar ik wist dat de spullen ook daar steeds meer een zooitje werden en dat ik het overzicht kwijt begon te raken. Vandaar de onrust en zelf niet weten waar te beginnen of hoe aan te pakken. En toen wees iemand -laten we haar Stephanie noemen- me op het bestaan van Professional Organizer. “Je hoeft het niet alleen te doen zei Stephanie, jouw ‘probleem’ kun je aanpakken samen met een Professional Organizer”.

Na het lezen van verschillende websites kwam ik bij Ingrid terecht. Zij sprak mij gelijk aan, de teksten op de website voelden goed. Even kort telefonisch contact gehad om kennismakingsgesprek in te plannen. Ook dat gesprek was fijn. Geen veroordeling, geen blik van “hoezo kan jij als onafhankelijke, zelfstandige vrouw met een goede baan, je huis niet op orde houden?”, maar begrip en het voorstel om gewoon samen te beginnen. Ik heb in totaal twee opruimsessies gedaan, om op weg geholpen te worden. De belangrijkste zaken voor mij opgeruimd te krijgen en weg te doen wat weg kon, wat voor mij eigenlijk alleen maar “troepbalast” was geworden, waardoor ik nu weer rust en ruimte in mijn hoofd heb. Ingrid heeft nog een aantal tips en tricks gegeven en ook inzicht in mijn sterke en zwakke kanten en hoe ik die kan combineren tot resultaat. Het prettige is ook dat ik weet dat als ik over een half jaar of een jaar een “onderhoudssessie” wil, dat ik maar hoef te bellen en dat Ingrid dan weer komt om samen met mij de chaos weer op te ruimen en rust terug te brengen.

Nana van O., Hilversum (relatiemanager financiele dienstverlening, 49 jaar)

Voor - ik kon niks vinden en deed liever de kast snel dicht.

Na -overzicht en ik heb nu zelfs nog ruimte over.

Rots in de branding bij onze snelle verhuizing

We hebben een groot en chaotisch gezin. Onder andere hierdoor hebben we een heel flexibele instelling. Zo stemde we ook direct in toen de koper van ons huis deze eerder wilde betrekken. We dachten met 40 dozen klaar te zijn, maar dat was volgens Ingrid veel te laag ingeschat. We hebben haar ingeschakeld omdat we echt in tijdnood kwamen. Ingrid helpt niet alleen met fijne tips zoals een plattegrond maken voor de dozen, maar helpt ook daadwerkelijk met inpakken. Ze heeft mij goed geholpen bij het maken van keuzes over spullen. Ingrid stelt hiervoor verhelderende vragen, waardoor je anders naar het voorwerp kijkt. Uiteindelijk heeft ze 9 dozen meegenomen voor de Kringloop. Dit scheelde weer bij het verhuizen en het inrichten in ons nieuwe huis. Ingrid bedankt voor je hulp, advies en energie en enthousiasme.

S., Leusden (medewerkster NS, 44 jaar)

Soepele en goed voorbereide verhuizing

Ingrid is geweldig in organiseren, opruimen en uitzoeken. Ze heeft ons geholpen bij het inpakken van ons oude huis ter voorbereiding van de verhuizing. We waren dit al van plan, omdat dit ons tijd en energiewinst zou opleveren. Toen mijn vrouw kort voor de verhuizing op ongelukkige wijze haar been brak, kwam haar hulp helemaal als geroepen. Ingrid heeft ons niet alleen geholpen met het inpakken, maar ook met het sorteren en het maken van een verhuisplan. De verhuizer vertelde ons dat hij niet vaak eerder zo’n goed voorbereide verhuizing had gezien. Hierdoor verliep onze verhuizing erg soepel. Bovendien koste het uitpakken ons veel minder tijd dan bij onze eerdere verhuizingen. Ingrid bedankt, wij wonen heerlijk op onze nieuwe plek!

Koen V, Amersfoort (ICT medewerker bank, 46 jaar)

Ze laat een gevoel van herboren achter

“Van te voren twijfelde ik of het mij echt iets zou opleveren en of het de investering wel waard was. Dit bleek onterecht. Want ondanks dat ik weinig spullen bezit, is het samen met Ingrid toch gelukt om drie volle dozen met spullen te verwijderen. Ook heeft zij mij geholpen een met een systeem voor mijn administratie en to do’s. Dit is voor iemand met ADHD en die ook beelddenker is, super prettig. Ik voelde letterlijk een opluchting én een opgeruimd gevoel toen ze klaar was.   Ingrid is zeer doelgericht en praktisch van aard. Ze benoemd problemen waarvan ik dacht dat het geen problemen waren. Ze laat een gevoel van herboren achter. Bovendien is ze erg leuk en toegankelijk om mee te werken. Ik zou Ingrid absoluut aanbevelen aan mensen die zich afgeremd voelen in hun leefwijze. Zowel privé als zakelijk”.

Robert Maas, Uitgeest (schilder & meubelmaker, 42 jaar)

Dankzij jou eindelijk dat schilderij weg & schuur weer te gebruiken.

‘Ik kon de ruimtes in huis niet goed benutten omdat we zoveel spullen hadden verzameld door de jaren heen’. Klant B. verlangde naar rust en ruimte in haar huis en in haar hoofd!

Na afloop van sessie 2 kreeg ik via What’s app deze reactie van klant B. ‘Ik heb 3 vuilniszakken naar de kringloop gebracht. En dat schilderij ook.. Ik dacht na 2 maanden nu weg ermee. Ik voelde me gewoon opgelucht!! Ik geef ook beter mijn grenzen aan en ik sta steviger in mijn schoenen. Tot snel’.

‘Ik voel me zo opgelucht en fijn dat we samen mijn schuur hebben aangepakt. Ik hikte hier al 10 jaar tegenaan. En ik zag er als een berg tegenop. In drie uurtjes bikkelen hebben we zoveel bereikt. Ik kan m’n schuur weer inlopen en echt gaan gebruiken. Zonder jou, als gezellige en daadkrachtige coach, had ik dit nooit bereikt’. 

De voor en na foto laten goed het resultaat zien!    

T.B. Amersfoort (gastouder aan huis, 42 jaar)

Dankzij Ingrid ben ik in beweging gekomen

“Ik zat helemaal ‘vast’ in alle spullen die we hebben. En met een gezin met 2 kleinere kinderen is dat nogal wat. Mijn gevoel was niet meer vooruit of achteruit te kunnen, maar eigenlijk kon ik ook niks wegdoen. Ingrid heeft mij het inzicht gegeven dat er meer zit achter spullen. Welk gevoel heb ik bij spullen? Waarom bewaar ik al mijn spullen? Ik ben in beweging gekomen en durf spullen weg te doen.

Ingrid stelt zich integer en professional op. Ze stelt kritische vragen en ze durft de vraag achter de vraag te stellen. Dit heeft mij enorm geholpen bij het doorbreken van het gevoel dat ik alles wilde bewaren. Ik begrijp nu heel goed waarom ik alles bewaarde en geen beslissing durfde te nemen. Er is nog een weg te gaan, maar de bewustwording is aanwezig. De juiste weg is dankzij Ingrid ingezet, ik ga verder. Super fijn dat ik nog een aantal maanden via What’sapp contact kan houden met Ingrid. Ook op deze manier geeft zij mij niet alleen handige tips, maar biedt ze mij ook steun en motivatie.”

M.W. Amersfoort (werkzaam in de zorg, 37 jaar)

Door een simpele vraag van Ingrid kreeg ik al meer ruimte!

Mijn hele huis kon wel wat minder spullen gebruiken, maar vooral mijn werkkamer was een soort opslagruimte geworden. Ik deed mijn uiterste best er wat aan te doen en dat lukte aardig, zeker toen ik de nieuwsbrieven van Ingrid ontdekte. Omdat ik na een aantal maanden nog steeds niet tevreden was over het resultaat, besloot ik toch Ingrid te vragen me te komen helpen. Alleen het maken van de afspraak was al voldoende om in een vlot tempo nog meer spullen naar de weggeefwinkel en de kringloopwinkel te brengen. Supertrots was ik toen ze voor de eerste keer kwam. Ingrid sloeg nog steeds steil achterover 😉 En toen ik met haar ogen keek, kon ik me dat ook wel erg goed voorstellen.

Haar hulp bleek erg efficiënt. Vooral de vraag ‘staat dit op de juiste plek?’ bleek een eyeopener. Heel veel spullen die in mijn werkkamer stonden hoorden daar absoluut niet thuis. Alleen al het verhuizen van die spullen naar de juiste plek zorgde voor veel meer ruimte. Ik snapte nu waar nog meer winst te halen viel. Toen Ingrid een aantal weken later voor de tweede sessie kwam, sloeg ze weer steil achterover. Gelukkig nu in positieve zin.

Ik ben er nog niet, maar het gaat de goede kant op. Een tijdje terug was ik vanuit mijn werkkamer met mijn moeder – die toen in Spanje zat – aan het Skypen. Midden in een zin stopte ze ineens met praten en riep verbaasd uit: “Wat is je kamer opgeruimd!” En neem van mij aan: als zíj het zegt….

Machteld, Amersfoort (schrijver/communicatietrainer/museumdocent, 53 jaar)

Mijn verzamelingen komen nu veel beter tot z’n recht

Ik  heb een aantal verzamelingen op mijn werkkamer. De laatste tijd had ik zelf al veel gedaan aan opruimen en herindelen, maar ik had nog teveel spullen over op teveel verschillen plaatsen. Ingrid’s flyer lag al 3 jaar in mijn kast en ik besloot haar te mailen voor een kennismakingsgesprek. Onze kennismaking ging er prettig en professioneel aan toe. Ook vond ik haar werkwijze efficiënt (en kostenbesparend) door opgeven van huiswerk en pas hierna een 2esessie te plannen. Tevens is Ingrid prettig in de omgang. Fijn dat ze gedurende het traject mee blijft kijken. Zo kreeg ik bijvoorbeeld suggesties per app of e-mail om verantwoord te ontspullen. INC Professional Organizing heeft mij een leidraad gegeven om verdere structuur aan te brengen. Ook heeft zij mij gecoacht in keuzes wat te bewaren. Dit deed zij onder andere door relevante vragen te stellen en omdenken (niet wat wil je wil wegdoen maar wat wil je persé bewaren).

Bekijk ook het (helaas beetje schokkerige filmpje) van voor en na.

Filmpje Jan Pierre VOOR de sessies

Filmpje Jean Pierre NA de sessies

Kortom door Ingrid’s hulp is het proces van ontspullen en organiseren goed op gang gekomen. Ik ervaar een veel beter overzicht. Fysiek, maar ook mentaal is er bij mij opgeruimd. En bovendien komen mijn verzameling door Ingrid’s advies veel beter tot zijn recht. Dank je wel Ingrid.

Jean Pierre, Amersfoort (adviseur installatietechniek)

Vooraf

Na afloop

Administratie op orde met Ingrid’s hulp

Ingrid heeft mij geholpen met de administratie ordenen na een nogal chaotische en heftige periode in mijn leven. Dit heeft zij goed aangepakt. Het was heel fijn dat er ruimte was voor mijn achterliggende hoop, of het mogelijk was via mijn administratie mijn leven en gedachten een beetje te ordenen. Bij het einde van de afgesproken duur, heeft ze heel prettig het werk in uitvoering gestructureerd, zodat het goed behapbaar was het daarna zelf verder te ordenen en op te bergen.

A.W. Leusden (41 jaar)

Ingrid is een leuke, vrolijke en efficiënte stok achter de deur, vol goede tips en ideeën!

Voordat wij van start gingen was het chaos in mijn hoofd. Ik wist niet waar te beginnen met opruimen. In eerste instantie ging het mij om mijn bureau en administratieberg die ik daar maar in propte, maar geleidelijk aan hebben we SAMEN zowat mijn hele huis onder handen genomen.

Missie
De missie die we samen opstelde werd. “Ik ga meer ruimte maken en overzicht creëren in dit huis door spullen weg te doen.” Nou dat hebben we gedaan!

Humor
Je maakte er een vrolijke boel van, met humor en veel lachen.”Oh jeetje, dat is handig nog een lege doos om iets in te bewaren,” hihi, het gaf lucht aan het wegdoen.

Kledingkast
De kledingkast was hilarisch, zoveel weggedaan naar de kringloop en Ingrid heeft het een en ander weggebracht naar 2e hands kledingzaakjes. “Shoppen in mijn eigen kledingkast”, is nu mijn motto! Ik heb nog niks gekocht qua kleding op schoenen, want ik heb nog zoveel, wat ik dit seizoen nog niet eens heb aangehad!! Oh Oh het heeft mijn ogen geopend naar mijn eigen koopgedrag. Maar ja als je niet meer weet wat er in je kast ligt, dan is er geen overzicht meer. 

Verder ben ik bewuster van mijn koopdrang en bedenk of ik het echt nodig heb en of het echt een aanvulling is op hetgeen wat ik al heb. Al met al, Ingrid is een leuke, vrolijke en efficiënte stok achter de deur, vol goede tips en ideeën.

Nicole, Amersfoort (mondhygiëniste, 52 jaar)

Eindelijk letterlijk en figuurlijk ruimte om dingen op te pakken

en dame schakelde mijn hulp in bij het ordenen van haar werkkamer. Ze had veel last van de grote hoeveelheid stapels. Ze had namelijk het idee dat ze nooit tot rust kon komen. Elke stapel betekende weer een aantal to do’s

voor haar. We zoeken in gestaag tempo alles uit. Tijdens een sessie zei ze “het voelt wel als verraad aan mijn verleden om dit nu weg te doen, maar het is ook goed zo. Eindelijk krijg ik weer tijd om dingen op te pakken die ik zo graag doe, maar waar ik letterlijk en figuurlijk geen ruimte voor had”. We kwamen ook een stapel bladen uit 1978 tegen van haar overleden man, “Nee hoor die gaan niet weg, die geef ik aan mijn kinderen”.

A. Amersfoort (werkzaam in de culturele sector, 62 jaar)

Gave

“Ik wilde je nog even bedanken voor je hulp gister. Het resultaat is een mooi gestructureerde kast. Het geeft me overzicht en rust. Waar jij mij mee helpt is echt een gave”.

C. Amersfoort (werkzoekende, 54 jaar)

Het huis van mijn overleden moeder samen opruimen was zoveel prettiger

“Wat ik zo prettig vond is dat we het SAMEN deden! Het geeft mij rust in mijn hoofd, doordat ik steeds maar over 1 ding hoeft na te denken en ik daar goede vragen over kreeg. Ik zie zeker jouw toegevoegde waarde “.

J. d. T Utrecht (zelfstandig ondernemer, 45 jaar)

Ingrid: betrokken en flexibel

“Jij hebt me ruim voldoende tools aangereikt voor het opruimen en loslaten. De woorden bij Ingrid Strooij / INC Professional Organizing passen naar mijn mening; oplettend, flexibel, goed evenwicht tussen uitweiding en to the point komen en zij helpt bij het kiezen. Goed geheugen en zij koppelt terug naar eerdere keuzen / informatie uit eerdere sessies. Opruimcoach Ingrid geeft gevoel van betrokkenheid. Bovendien houdt ze goed in de gaten op welk spoor we bezig waren. Dank je zeer voor je inzet voor de zomer”.

J.L., Amersfoort (gepensioneerde, 70 jaar)

Weldadig

Keuzes maken en organiseren is niet mijn sterkste kant. Door allerlei privé omstandigheden lukte het mij niet om de rommel in huis aan te pakken. Ik woon vrij klein en ik bewaarde heel veel. Geen handige combinatie. Ingrid en ik hebben in 2 sessies van 2 uur zoveel bereikt. Ingrid helpt me op een respectvolle manier anders naar mijn spullen te kijken, zodat ik echt bewaar wat IK waardevol vind. Bovendien heb ik ook zoveel los gelaten. Zoals 12 kg (!) papier die ik door de shredder heb laten vernietigen in m’n woonplaats. Verder heb ik -dankzij Ingrid- eindelijk een bed uit m’n kindertijd weggedaan. Dit was voor mij zo’n groot obstakel letterlijk en figuurlijk! Het voelt weldadig dat ‘ie weg is”.

A.M., Nijkerkerveen (leerkracht basisonderwijs, 32 jaar)

Dankzij Ingrid speel ik eindelijk weer piano

“Het is zo fijn als iemand je in beweging brengt! Voor opruimen ben ik slecht te motiveren, misschien ook omdat ik nooit weet waar te beginnen. Ingrid begint gewoon en dat is net dat zetje dat ik nodig had. Onze opgeruimde woonkamer geeft me rust en ruimte om iets voor mezelf te doen. Zo heb ik sinds jaren weer piano gespeeld, echt leuk! Bedankt, Ingrid!”

Marjolein, Amersfoort (vormgeefster, 35 jaar)

Waardevolle spullen teruggevonden, dus kosten al terugverdiend

De kosten om een professional organizer in te schakelen heb je zo terugverdiend. Want we hebben tijdens het opruimen en organiseren zoveel waardevolle spullen en zelfs geld teruggevonden. Ook had ik al een aantal cadeau’s ergens neergelegd en ook die had ik weer ontdekt. Dat scheelt weer een hoop geld en tijd de komende maanden. Bovendien helpt Ingrid je met het weloverwogen beslissingen nemen of je het wel waard vindt om spullen al dan niet te bewaren. Ik ben zeer tevreden!

L. uit Amsterdam (medewerkster Vu Amsterdam)

Bijkeuken: weer tip top in orde

“Heerlijk om Ingrid over de vloer te hebben! Zij maakt opruimen overzichtelijk door het indelen van spullen die echt weg moeten, spullen die elders kunnen worden opgeborgen en spullen die naar de kringloop mogen. Wat overblijft wordt na sorteren en bundelen, professioneel en georganiseerd weer ingeruimd. Zo ontstaat er ruimte op de voormalige rommelplek, maar ook ruimte en rust in het hoofd. Het ziet er nu helemaal tiptop uit, zonder INC Professional Organizing was dat niet gelukt, sterker nog dan was ik er misschien niet eens aan begonnen. Ik ga weer met plezier mijn bijkeuken in, met dank aan Ingrid Strooij.”

Annette Verspoor (tekstschrijver, 50 jaar)

Huis: van wanorde naar overzicht

“Ingrid heeft mij goed geholpen om de troep in huis onder controle te krijgen. In een huis met twee kinderen wordt het nogal gauw een troep, voor mij een enorme ergernis Als eerste heeft Ingrid boven tafel gekregen waarom de troep me zo irriteert en bovenal wat het me zal opleveren om het nu eindelijk, voor eens en altijd, onder controle te krijgen. Tevens heeft ze een goed overzicht en weet precies waar je moet beginnen en hoe je het moet aanpakken. Precies het steuntje in de rug dat ik nodig had. Wat ik vooral fijn vond is haar hands on approach. Ze weet hoe ze je aan het werk moet krijgen en ze houdt het nog gezellig ook. Ze is verder uitstekend bereikbaar met vragen of wanneer je vast loopt. Haar enthousiaste reacties op dat wat je bereikt hebt, geven je de energie om ook het volgende project aan te pakken. Nogmaals mijn hartelijke dank Ingrid voor al je hulp en gezelligheid!”

L. te Amersfoort (moeder en vrijwilligster op school, 44 jaar)

Gevoel van een sportmassage

Behoorlijk confronterend soms, maar het is mooi te constateren dat ik veel meer heb weggedaan (ook naar de kringloop en marktplaats!) dan ik in mijn eentje had gedurfd. Ook de structuur van de inrichting van de schuur is weer terug. Misschien heeft het wel het meeste weg van het gevoel van een sportmassage: behoorlijk pijnlijk op het moment zelf, maar het gevoel na afloop maakt dat de moeite waard!

J. uit Amstelveen (ambtenaar, 46 jaar)

Organizing rondom een verhuizing

“Een half jaar nadat mijn lieve vrouw is overleden, heb ik besloten te verhuizen. Doordat ik van een vrijstaand huis naar een appartement ging, was het nodig om flink te ontspullen. Aangezien ik mijn kinderen hier niet mee wilde belasten, heb ik professionele hulp ingeschakeld.

Ingrid heeft een innemende persoonlijkheid en ze laat je bij het ontspullen gelijk op je gemak voelen. Eigenlijk alleen al door haar aanwezigheid en subtiele aanwijzingen en vragen zoals “ja, maar vind je het mooi!”,  heeft ze mij goed en doeltreffend geholpen bij het maken van keuzes. Zo heb je in enkele ogenblikken al een paar dozen vol met spullen die je toch niet wilt meenemen. Ze helpt je inpakken, enneh ‘doorpakken’, ha, ha zodat we weinig sessies nodig hadden.
Uiteindelijk brengt ze desgewenst een aantal dozen ook naar de Kringloop voor je. Dankjewel Ingrid”.

Kees Valentijn, Huis ter Heide (70 + vrijgezel 😉 en pensionado)

Met Ingrid’s positieve en prettige ondersteuning meer spullen los kunnen laten.

Ik volgde Ingrid al drie jaar via haar maandelijkse nieuwsbrief. Nu ga ik als vitale 80 jarige verhuizen. Hiermee wilde ik mijn drukke kinderen niet belasten. Ik besloot mijn stoute schoenen aan te doen, mijn schaamte opzij te zetten en Ingrid te mailen. Ik ben blij dat ik dit heb gedaan. Ingrid’s advies en praktische hulp leverde mij meer rust en overzicht ten aanzien van mijn verhuizing op. Mijn nieuwe woning is een stuk kleiner. Loslaten en wegdoen is noodzakelijk, alleen voor mij erg lastig. Dit komt onder andere omdat ik nog ontzettend veel hobby’s en liefhebberijen heb. Ingrid heeft mij op een positieve & prettige manier ondersteunt tijdens dit proces. 

A.S. Amersfoort (o.a. instrumentenbouwer, goed met stof, muzikaal, 80 jaar)

Dankzij Ingrid ben ik weer de baas over mijn spullen en niet andersom.

Ingrid heeft mij geholpen om mij te helpen bij mijn verhuizing. Onder andere vanwege mijn Asperger (Autisme Spectrum Stoornis) is het voor mij heel lastig mijn huis overzichtelijk te krijgen. Bovendien moest ik afstand doen van spullen aangezien mijn nieuwe appartement een kamer minder heeft. 


Ik heb zeer brede interesses en ik heb dan ook een grote collectie (strip)boeken, dvd’s en veel verschillende hobby spullen. Ik vond het beangstigend om alle spullen uit te zoeken en dozen uit te pakken. Ik wist namelijk niet welke ‘spoken’ (spullen) ik tegen zou komen. Sommige ‘spoken’ zijn namelijk confronterend en moeilijk tegelijk. Ingrid ging hier heel respectvol mee om. Ook voelde ze mij heel goed aan. Dit heb ik als zeer prettig ervaren.  Door Ingrids begeleiding heb ik echt die dingen gehouden die écht belangrijk/waardevol voor mij zijn. Ik heb nu het overzicht in mijn huis terug en dat voelt heerlijk. 

R.L 62 jaar Leusden (actief vrijwilligster op het maatschappelijk vlak)

Rots in de branding bij onze snelle verhuizing

We hebben een groot en chaotisch gezin. Onder andere hierdoor hebben we een heel flexibele instelling. Zo stemde we ook direct in toen de koper van ons huis deze eerder wilde betrekken. We dachten met 40 dozen klaar te zijn, maar dat was volgens Ingrid veel te laag ingeschat. We hebben haar ingeschakeld omdat we echt in tijdnood kwamen. Ingrid helpt niet alleen met fijne tips zoals een plattegrond maken voor de dozen, maar helpt ook daadwerkelijk met inpakken. Ze heeft mij goed geholpen bij het maken van keuzes over spullen. Ingrid stelt hiervoor verhelderende vragen, waardoor je anders naar het voorwerp kijkt. Uiteindelijk heeft ze 9 dozen meegenomen voor de Kringloop. Dit scheelde weer bij het verhuizen en het inrichten in ons nieuwe huis. Ingrid bedankt voor je hulp, advies en energie en enthousiasme.

S., Leusden (medewerkster NS, 44 jaar)

Soepele en goed voorbereide verhuizing

Ingrid is geweldig in organiseren, opruimen en uitzoeken. Ze heeft ons geholpen bij het inpakken van ons oude huis ter voorbereiding van de verhuizing. We waren dit al van plan, omdat dit ons tijd en energiewinst zou opleveren. Toen mijn vrouw kort voor de verhuizing op ongelukkige wijze haar been brak, kwam haar hulp helemaal als geroepen. Ingrid heeft ons niet alleen geholpen met het inpakken, maar ook met het sorteren en het maken van een verhuisplan. De verhuizer vertelde ons dat hij niet vaak eerder zo’n goed voorbereide verhuizing had gezien. Hierdoor verliep onze verhuizing erg soepel. Bovendien koste het uitpakken ons veel minder tijd dan bij onze eerdere verhuizingen. Ingrid bedankt, wij wonen heerlijk op onze nieuwe plek!

Koen V, Amersfoort (ICT medewerker bank, 46 jaar)

Keuzes maken voor een verhuizing gaat makkelijker met een coach die naast je staat

Door een operatie, lange herstelperiode en de zorg voor 3 kleine kinderen lukte het me niet om me goed voor te bereiden op onze verhuizing. Erg confronterend voor iemand die vrij georganiseerd is.

Omdat ik graag de regie in handen hou, heb ik lang getwijfeld over het inschakelen van een Professional Organizer.
Nu baal ik dat ik de stap niet eerder heb gezet! Ik had namelijk nog steeds de touwtjes in handen, de beslissing over de spullen lag immers bij mij. Bij het maken van een keuze werd ik geholpen door een coach die naast me staat en die me dingen liet inzien. Het heeft me tijdswinst en behoud van energie opgeleverd.

Als je gaat verhuizen en je hebt weinig tijd, of je weet niet waar te beginnen met opruimen, beveel ik INC Professional Organizing van harte aan. 

M.v.Z. Amersfoort (werkzaam in de communicatie, 37 jaar).

Ik weet niet of de verhuizing van mijn ouders zonder jou gelukt zou zijn

“Mijn beiden ouders moesten op zeer korte termijn verhuizen naar een verzorgingshuis. De kinderen konden in verband met verschillende omstandigheden deze taak niet volledig op zich nemen. Dit deed Ingrid met een persoonlijke touch. Ik weet niet of de verhuizing zonder haar gelukt zou zijn.

Dat Ingrid het regelde gaf rust en ruimte in dit moeilijke proces”.Ingrid als Professional Organizer omschrijf ik als: “snel, adequaat en prettig in de omgang. Iemand in wie je meteen (terecht) vertrouwen hebt”.

H.S., Zeist (illustrator, 55 jaar)

Schuur opruimen als voorbereiding van verhuizing

Met een druk huishouden (twee banen, twee jonge kinderen) en een verhuizing voor de deur, liep de puinhoop én de spanning bij ons thuis langzamerhand op. Veel spullen die we binnen niet een plek konden geven waren in de schuur gepropt, en daar stond ook nog het resultaat van aankopen uit het verleden die niet stuk genoeg leken om weg te gooien. Het idee om dat allemaal te moeten verhuizen stond me niet aan, maar opruimen had ook nooit de hoogste prioriteit. De mogelijkheid het samen met een professional te doen, was eigenlijk nooit in mij op gekomen. Ik moest even een drempel over om samen met iemand anders de troep onder ogen te komen (schaamte!), maar Ingrid lijkt er niet van onder de indruk. Rustig (maar niet te…), beslist en met begrip heeft ze het proces geleid en heeft ze voorkomen dat ik me verloor in onzin dingetjes. 

J. uit Amstelveen (ambtenaar, 46 jaar)

Fijn er is weer plek voor alle fietsen! Die van papa en mama kunnen er ook nog bij.

Verhuizing: opgeruimd en soepel gegaan

Met een verantwoordelijke baan en een druk gezin, had ik heel weinig tijd om onze verhuizing voor te bereiden. Ingrid heeft mij efficiënt geholpen om mijn verhuisdozen in te pakken. Daarbij maakten wij gelijk een scheiding in spullen die we in het huurhuis niet nodig zouden hebben. Dat we ook nog vijf vuilniszakken naar de kringloopwinkel konden brengen, was voor mij helemaal mooi meegenomen. Ik vind het namelijk niet makkelijk om goede spullen weg te doen. Met Ingrid’s hulp ging het keuzeproces veel soepeler en sneller.  Door Ingrid’s hulp kijk ik terug op een overzichtelijke voorbereiding. Bovendien had ik minder stress (dan de andere keren dat wij verhuisd zijn). Echt een aanrader doordat je niet alleen vooraf tijd bespaart, maar ook na je verhuizing, omdat je door Ingrid systeem alles veel makkelijker terug vindt. Ingrid bedankt!

E. uit Leusden (management assistente, 41 jaar)

Contact

Neem contact op


Direct meer weten:
06 - 3947 6767
ingrid@inc-pro.org

Downloaden E-book

Download e-book

Gratis: de beste 25 opruimtips


    De beste 25 opruimtips



    Nieuwsbrief aanmelden

    Menu

    Contact

    Neem contact op


    Direct meer weten:
    06 - 3947 6767
    ingrid@inc-pro.org

    Downloaden E-book

    Download e-book

    Gratis: de beste 25 opruimtips


      De beste 25 opruimtips



      Nieuwsbrief aanmelden

      Menu

      Contact

      Neem contact op


      Direct meer weten:
      06 - 3947 6767
      ingrid@inc-pro.org

      Downloaden E-book

      Download e-book

      Gratis: de beste 25 opruimtips


        De beste 25 opruimtips



        Nieuwsbrief aanmelden

        Menu

        © 2024, INC Professional Organizing |
        Algemene voorwaarden |
        Privacy Policy
        website: sbddesign.nl